Hobby Zdrowie i uroda

6 powodów dla których należy uregulować swój sen

Nasza zbiorowa kultura bycia wiecznie zajętym pozwala nam na operowanie w stanie ciągłego niewyspania. Jednak mimo społecznego zezwolenia na ten proceder należy pamiętać, że czyniąc tak, robimy sobie więcej szkód niż dobrodziejstw. Już czas zapanować nad swoim grafikiem i wziąć sprawę regularnego spania w swoje ręce.

  1. Regularne spanie poprawi twoją pamięć. Zapomnij o grach umysłowych. Umysł wyspany to umysł bystrzejszy. Badania ukazują, że sen może ulepszyć twoją pamięć krótkotrwałą.
  2. Nie będziesz tyle narzekać. Naukowcy amerykańscy odkryli, że niedobór snu sprawia, że procesowanie emocji staje się trudniejsze, co wpływa na negatywne reakcje nawet na neutralne wyznaczniki.
  3. Może powiększyć twoje libido. Szanse na miły czas tylko we dwoje ze swoim partnerem mogą być ograniczone, gdy umierasz z wycieńczenia. Niedobór snu łączona jest także z problemami z erekcją i spadku libido. Więcej snu i więcej seksu? Brzmi jak wygrana w lotka.
  4. Może wydłużyć ci życie. Domy wakacyjne w hiszpanii na nic się zdadzą, gdy zdrowie nie będzie dopisywać. Dlatego aby cieszyć się jeszcze wieloma latami na tej planecie należy dopilnowywać, aby codziennie przesypiać przynajmniej 7 godzin.
  5. Wzmocni się twój system odpornościowy. Możesz zapomnieć o braniu profilaktycznych leków i ciągłej obawie, że się przeziębisz jeśli tylko śpisz wymagane minimum o regularnych porach.
  6. Sen pomoże ci stać się bardziej kreatywnym. Innowacyjne umysły to umysły dobrze wypoczęte. Harvard dowodzi, że kreatywne rozwiązywanie problemów jest znacznie łatwiejsze po dobrej drzemce. Dodatkowo stan pomiędzy byciem na jawie a snem może wzbudzić wyobraźnie i pomóc w wymyśleniu nowych pomysłów czy rozwiązań.

Patrząc na te punkty nie trudno stwierdzić, że wysypianie się ma wpływ nie tylko na samopoczucie, ale także na wiele innych czynników, które mają wpływ na jakość całego naszego życia.

hiszpania (sxc.hu)

3 KOMENTARZE

  1. Ja tam śpię maksymalnie 5 godzin dziennie i czuję się codziennie wyjątkowo wypoczętym. Wszystko zależy od organizmu danego człowieka. Jednemu wystarczy 7 godzin, a innemu nie pomoże nawet 12. ;p

  2. Niech mi ktoś lepiej powie w jaki sposób ograniczyć czas potrzebny na sen? Wiem że sen jest ważny, ale czasem po prostu szkoda mi na niego czasu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *