Fitness i ćwiczenia

Ile należy trenować?

Zrzucenie zbędnych kilogramów jak i budowa masy mięśniowej wymaga odpowiednich bodźców w postaci odpowiednio intensywnego treningu. Nie oznacza to jednak, że trenując bez przerwy osiągniemy dobre efekty. Ile należy trenować aby zobaczyć efekty, ale jednocześnie nie doprowadzić do przetrenowania?

Dieta

Oprócz treningu o odpowiedniej intensywności ważna jest dieta, która musi dostarczać odpowiednią ilość składników odżywczych. Nasze mięśnie potrzebują odpowiednich składników aby mogły rosnąć i być w dobrej kondycji. Cały nasz organizm wymaga odpowiednich składników odżywczych aby móc prawidłowo funkcjonować. Choć przetrenowanie może być efektem złej diety, to najczęściej jest skutkiem złego planu treningowego. Z przetrenowaniem można walczyć za pomocą masażu klasycznego, który pomoże nam pozbyć się przetrenowania.

Regeneracja

Właśnie o regeneracji najczęściej zapominają osoby początkujące, które ćwiczą zdecydowanie zbyt dużo. Dla osób dopiero zaczynających ze sportem przerwa regeneracyjna pomiędzy treningami może wynosić nawet 72 godziny. Wraz ze wzrostem doświadczenia, siły i kondycji przerwa ta ulega skróceniu, i może wynosić od 24 do 48 godzin. Jednak żaden profesjonalny sportowiec nie zapomina o regeneracji, dlatego my też nie powinniśmy tego robić.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *