Biznes i finanse Reklama i marketing

Cechy dobrej reklamy

Niezależnie od tego, jaką prowadzimy działalność, trzeba zadbać w niej o marketing, o przemyślany plan, który skutecznie zareklamuje produkty bądź usługi. Dobra agencja reklamowa Wrocław łączy się emocjonalnie z odbiorcą docelowym i dostarcza mu takich treści, które przekonują konsumenta do zainteresowania się produktem. Jakie są zatem podstawowe zasady dobrej reklamy?

Uwaga Odbiorcy

Jeden z najważniejszych warunków skutecznej kampanii. Element przyciągający uwagę klienta jest inny w zależności od reklamowanego produktu oraz rynku. Mogą to być widoczne, kolorowe zdjęcia czy ilustracje przedstawiające korzyści. Kluczowym elementem jest także hasło przewodnie, które wprowadza w ciekawą zawartość. Według raportów znaczna większość czytelników nigdy nie wychodzi poza niego.

Działanie

Wezwanie do działania jest ściśle związane z przykuciem uwagi odbiorcy. Reklama powinna zachęcić potencjalnych klientów do zrobienia czegoś, na przykład nabycia produktu, bądź chociaż kontaktu z firmą. Silne wezwanie do działania to wysokie prawdopodobieństwo oczekiwanych rezultatów, jednak musi być dobrze przemyślane. Zachęta, którą oferujemy powinna być atrakcyjna, przykładowo: promocyjna cena, produkty bonusowe, darmowa próbka, gratisowe konsultacje. Klienci mają wtedy poczucie natychmiastowej potrzeby działania, by skorzystać z wyjątkowej oferty i możliwości nabycia towaru z dodatkową korzyścią.

Zapamiętywanie

Reklama powinniśmy tworzyć w taki sposób, by była dla konkretnego odbiorcy niezapomniana. Skutecznym sposobem zapamiętywania jest powtarzalność samej reklamy, bądź powtarzana w niej sugestia czy slogan. Ponadto w każdej reklamie powinno się wielokrotnie podkreślać markę. Jeśli odbiorca nie pamięta dopiero co obejranej reklamy, a tym bardziej produktu, jest to strata czasu i pieniędzy.

Prezentacja

Dobra reklama przedstawia zalety promowanych produktów i ukazuje, jak rozwiązać problem lub mu zapobiegać. Dzięki użytecznym i rzetelnym informacjom konsument dowiaduje się, dlaczego ten produkt jest mu niezbędny, albo jakie korzyści z niego osiągnie. Zalety reklamowanego produktu mogą pojawić się jako dodatkowa zawartość, np. poprzez realizację spotów na multimedialnych nośnikach reklamy zewnętrznej.

Maksymalny Zasięg

Reklamę w mieście powinniśmy prezentować w takim miejscu, w taki sposób i za pośrednictwem takiego medium, by dotarła do maksymalnej liczby osób. Reklama przy głównych skrzyżowaniach, środkach transportu publicznego, w ośrodkach o wysokim wkaźniku odwiedzin, to doskonałe miejsce przede wszystkim ze względu na ogromną widoczność oraz duży zasięg.

Wymiar Edukacyjno-Naukowy

Reklama, mimo swojego charakteru handlowego, powinna zawierać składniki o wymiarze edukacyjnym. Informacje stanowiące pomoc w zmianie nawyków to tworzenie dodatkowego zapotrzebowania na usługę. Przypomniane w reklamie przesłanie na temat wykorzystania produktu w celu lepszego czy zdrowszego stylu życia, jak i zaakcentowanie troski o dobrą formę klientów, tworzy podwaliny pod przyszły rynek. Ponadto, oprócz wymiaru informacyjno-kształcącego, dobra reklama powinna stanowić dla potencjalnego nabywcy rozrywkę. Takie elementy pomagają nie tylko uchwycić, ale też i zatrzymać uwagę odbiorcy na dłużej.

Standard Reklamowy

Dobra reklama opiera się na standardach etycznych, nie powoduje szkód społecznych, nie wywołuje negatywnych uczuć względem produktu lub firmy. Dobra reklama jest prawdziwa. Nie ukrywa faktów, jasno określa ograniczenia w produkcie. Jeśli w reklamie dostrzeżemy oszustwo, a nabywca dowie się o tym po zastosowaniu produktu, wówczas zaufanie do marki się bardzo osłabia, a cel kampanii zostaje nieosiągnięty.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *