Finanse i biznes

koordynator grupy

W każdej pracy musi znaleźć się osoba, która będzie przewodniczącym zmiany.  Wbrew pozorom  zarządzanie zmianą nie jest takie proste jak się wydaje, a osoba, która będzie to robić powinna mieć odpowiednie umiejętności oraz wykazywać się szczególnymi cechami.  Wiadomo przecież, że od koordynatora bardzo dużo zależy. Jeśli źle on ocenia pracowników lub daje im niewłaściwe zadanie  przyniesie to nie tylko starty firmie, ale także oceni niewłaściwie dobrego pracownika.

Jeśli zatem przymierzamy się, aby awansować kogoś na kierownika zmiany, musimy pamiętać o tym, że osoba wykonująca te czynność w pracy musi:

  1. Zapewnić odpowiedni czas przygotowania swoim podwładnym. Jest to niesamowicie ważne, ponieważ jeśli nie damy swojemu pracownikowi odpowiedniego czasu, to jego czynność może być wykonana niedokładnie.
    sxc.hu
    sxc.hu
  2. Kolejną ważną rzeczą jest utrzymanie funkcjonalności przez strukturę komunikacji. Znaczy to, że każdy kto prowadzi koordynację czyli managerzy powinni dopilnować wszystkich czynności aby osiągnąć chciane rezultaty.
  3. Następna sprawa jest wspieranie agentów przez dyrektora firmy. Pamiętajmy, że osoby, które wpływają na nasz sukces musza być również przez nas wspierane. Jest to niezwykle ważne w pracy zbiorowej.
  4. Wyznaczanie zdecydowanego kierunku podczas kryzysu to kolejna sprawa, który koordynator powinien mieć opanowane. Sytuacje kryzysowe to jeden z najbardziej niebezpiecznych okresów dla firm, dlatego każdy nasz pracownik powinien być wyszkolony w razie jakiegoś kryzysu. W szczególności jeśli jest on koordynatorem, ludzie pod nim musza wiedzieć, że wszystko jest pod kontrolą.

Jak widać zarządzanie oraz koordynacja nie jest prosta sprawa  i na takie stanowiska powinny być zatrudniane osoby odpowiedzialne oraz z konkretnym doświadczeniem w tym zakresie.