Finanse i biznes

Cykle życia BPM

Obecnie w naszym życiu znajdujemy na prawdę bardzo dużo funkcji, które zostały zapożyczone z krajów zachodnich. Jak widać zapożyczenia są nie tylko na poziomie językowym  (a te jak widać przyjmują się doskonale) ale także na płaszczyźnie prac oraz definicji z nimi związane.

Zarządzanie procesami biznesowymi jest właśnie jedna z takich fraz, które nie tylko świetnie się przyjęły z jeżyka angielskiego na poziomie językowym (jej skrót to właśnie BPM) ale także dobrze sobie radzą na poziomie funkcji praktycznej. Zatem na czym polega ten proces?

Generalnie jest to optymalizacja wszelkich procesów biznesowych. Jest to całościowe podejście do zarządzanie, które generalnie koncentruje się na dostosowaniu wszelkich aspektów zarządzania do klientów. Jej głównymi założeniami jest skuteczność i efektywność firmy, a do tego duży nacisk kładzionych jest również na szerzenie się innowacji w firmie wraz z rozwojem technologicznym.

Główne narzędzia, które pozwalają funkcjonować użytkownikowi to:

  1. Definiowanie
  2. Działanie
  3. Analiza
  4. Poprawa
  5. Kontrola

Oprócz tych działań BPM  ma również swoje cykle życia są one podzielone na pięć kategorii, przy czym żadna z nich nie  musi po sobie następować:

sxc.hu
sxc.hu
  1. Projektowanie
  2. Modelowanie
  3. Wykonywanie
  4. Monitorowanie

Musimy jednak pamiętać o tym, że pomimo tego, że teoretycznie nie musza być one wykonywane po kolei lepiej jest, żeby zachować pewien porządek. Jeśli przeprowadzamy cyklicznie optymalizacja zawsze musimy się wzorować na tej samej podstawie.