Sport Zdrowie i uroda

Bakalie jako zdrowy słodycz

Każdy z nas czasami ma ochotę na coś słodkiego i każdy z nas miewa chwile słabości. Jednak zamiast sięgać po ciastka i czekoladę lepiej wybrać produkty pełne rafinowanych węglowodanów , których doskonałym źródłem są bakalie. Są słodkie, smaczne i co najważniejsze zdrowe! Ponadto dostarczają sporą dawkę witamin i minerałów. Do najbardziej znanych, ale średnio lubianych bakali należą rodzynki. Które są źródłem błonnika odpowiedzialnego za oczyszczanie organizmu, zwiększają koncentrację i mogą być wykorzystywane jako źródło energii, np. podczas wysiłku.

Suszone figi oprócz zaspokojenia na słodkie, zawierają sporą dawkę wapnia i podobno pomagają w rzucaniu palenia. Daktyle są chyba najsmaczniejszą przekąską oraz źródłem witaminy A, są także źródłem energii i pozytywnie wpływają na trawienie. Dodatkowo w sieci jest mnóstwo przepisów na zdrową wersję nutelli właśnie z suszonych daktyli. Taka słodka przekąska może być nawet po części włączana do diety. Potrzebna będzie tylko optymalizacja konstrukcji rozpiski, a efekty naszej pracy nadal będą iść w dobrym kierunku.

Zdrową słodką przekąską, jak i bombą błonnikową są suszone śliwki. Dużym plusem zapewne dla kobiet jest fakt, że ich składnik zapobiega powstawaniu zmarszczek. Suszone morele natomiast wzmacniają kości i mają pozytywny wpływ na procesy tworzenia się krwi. Świetną bakalią jest też żurawina, która zawiera dużo błonnika, witamin C, E, K B6 i kwasu pantotenowego. Jest bogata w minerały: potas, mangan, miedź i jod oraz przeciwutleniacze.

 (sxc.hu)
(sxc.hu)

1 KOMENTARZ

  1. Naprawdę warto zastanowić się czy nie lepiej jest zjeść czasem właśnie jakieś owoce zamiast czekolady. Może to mieć bardzo duży wpływ na nasze zdrowie.

Komentarze są wyłączone.